Vi är mån om din personliga integritet. Här berättar vi hur konstföreningen behandlar dina personuppgifter och hur du kommer i kontakt med oss om du vill veta mer om hur vi hanterar dina personuppgifter.

Hantering av personuppgifter, dataskydd (GDPR)

Dataskyddsförordningen (GDPR, The General Data Protection Regulation) gäller i hela EU från och med 2018.

I enlighet med förordningen så samlar vi bara in uppgifter som behövs för att kunna bedriva och administrera vår verksamhet som konstförening.

Vi samlar in uppgifter om namn, adress, telefon och e-post-adress. Därutöver samlar vi också in uppgifter om betalningssätt (inbetalningskort eller autogiro), betalningsdatum och eventuella påminnelser. Vi registerar även uppgifter om vilka som deltagit i våra aktiviteter.

Syftet med insamlingen är dels att veta vilka som är medlemmar just nu för att kunna bjuda in till aktiviter, men också vilka som var medlemmar förra året för att kunna genomföra de årliga konstlotterierna. Vi samlar in uppgifter om när och om medlemsavgifter är betalda för att veta vilka som behöver påminnas, vilka som har rätt att delta i aktiviter och vilka som har rätt att delta i våra lotterier (som baseras på förra årets medlemskap). För att kunna avisera på rätt sätt behöver vi också ha kunskap om vilket betalningssätt som önskas av respektive medlem.

De insamlade personuppgifterna rensas kontinuerligt året efter att medlemskapet har upphört. Året efter avslutet eftersom lotterier bygger på vilka som var medlemmar förra året.

Till vår hjälp för behandlingen av medlemsregister, aktiviteter, betalningar etc använder vi f n Föreningshuset, som därmed fungerar som Personuppgiftsbiträde..

Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter till tredje part.

Du har naturligtvis rätt att få tillgång till dina uppgifter och få felaktigheter rättade.